zaterdag 9 januari 2010

activiteit.

Activiteit: herfstboom


doelgroep
( aantal, leeftijd, kenmerken)
Leeftijd : 0 tot 2 jaar
Kenmerken: Ze willen graag spelen, zijn altijd nieuwsgierig na dingen wat om hen heen gebeurt.



doelstelling voor de groep :
( welke houding heeft het individu/ de groep behoefte aan)
Ze hebben behoefte aan gezelschap.
Leuke dingen doen die hun interesseren.




doelstelling voor jezelf als begeleider:
( welke houdingsvaardigheden worden van jou gevraagd)
· goed op de veiligheid letten van het kind
· Goede voorbereiding van de activiteit
· Goede begeleiding tijdens de activiteit
· Goed de activiteit afronden.
· Dat de activiteit past bij de doelgroep
· Alles weer veilig opbergen


tijdsplanning, tijdstip.
zolang het kind er behoefte aan heeft.
Na het fruit voor dat de kinderen na bed heen gaan.



benodigdheden:
· gekleurd oranje papier
· groene verf
· bruine verf
· schoteltje
· verfkwast



inleiding:
geverfde herfstboom ( met de handen en de voeten.


uitleg:
dit is een activiteit die ik wil gaan doen met de wat jongere kinderen.
Ik heb een geel vel, hierop wil ik een herfstboom gaan maken met hun handen en hun voeten.
1 van de voeten verf ik bruin ( dit word de stam van de boom)
En 1 van de handen maak ik oranje



Variaties:
je zou eventueel nog een keer het handje kunnen verven met een andere herfst kleur en zo krijg je een boom met twee verschillende kleuren.

Geen opmerkingen: